Młodzież z Mikołajek w Niemczech

Już po raz kolejny mikołajscy konfirmanci wraz ze swoim duszpasterzem, ks. Bogusławem Juroszkiem, spędzili kilka dni u naszych zachodnich sąsiadów zwiedzając, podróżując śladami Lutra i odwiedzając partnerską parafię w Oberhausen w Zagłębiu Ruhry. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy w niedzielny poranek 26 kwietnia. Tego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy parafialnym busem w kierunku Berlina. Dotarliśmy tam po południu i kolejne godziny poświęciliśmy na zwiedzanie stolicy Niemiec. Nocowaliśmy w parafii Dietricha Bonhoeffera w dzielnicy Lankwitz.

Poniedziałek był czasem wędrówki śladami Reformacji. Z Berlina wyruszyliśmy do Wittenbergi - kolebki Reformacji, gdzie zwiedzaliśmy miejsca, o których można poczytać w podręcznikach do religii. Największe wrażenie na wszystkich zrobił piękny, dwuwieżowy Kościół Miejski, w którym Marcin Luter głosił kazania.

Kolejnym przystankiem było położone 100 km dalej na zachód średniowieczne miasto Eisleben - miejsce narodzin i śmierci naszego reformatora. Tam zwiedziliśmy dom rodzinny Lutra. W obu miastach można było zauważyć trwające pełną parą przygotowania do jubileuszu 500-lecia Reformacji. Wszystkie zabytki lśnią blaskiem i wyglądają jak nowe.

Celem wyjazdu był parafia partnerska w zachodnioniemieckim mieście Oberhausen, dokąd dotarliśmy w poniedziałek wieczorem. Gospodarze wraz z księdzem Thomasem Levinem przygotowali nam serdeczne powitanie. Kolejne dwa dni spędziliśmy na poznawaniu okolicy i zwiedzaniu ciekawych miejsc, do których można zaliczyć imponujące Muzeum Górnictwa. Jednak chyba największą frajdę sprawiła młodym Mikołajczanom możliwość wejścia na stadion klubu piłkarskiego Borussia Dortmund, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć miejsca niedostępne zwykłym kibicom, jak np. szatnia zawodników, czy ławka trenerska.

W czwartek późnym wieczorem, po 15 godzinach jazdy, dotarliśmy z powrotem do Mikołajek. Nasza wyprawa była możliwa dzięki wsparciu finansowemu Diakonii Kościoła, za co serdecznie dziękujemy.